vrijdag, juni 17, 2005

Stop de telemarketing agressie

Hoe vaak is het u niet overkomen? U bent net uw jongste een badje aan het geven en de telefoon rinkelt. U laat de baby bijna op de het tapijt vallen om het gillend communicatieapparaat ter wille te zijn. Helaas is het niet uw schoonmoeder waarvoor u het leven van uw spruit hebt geriskeerd, maar een jeugdige en energieke stem die zich voorstelt als Cindy. Cindy wil u enkele vragen stellen, die u uit beleefdheid beantwoordt. Het wordt echter snel duidelijk dat vriendelijke Cindy u iets aan te bieden heeft. Een promotie bij Lederland bijvoorbeeld. U wordt boos en begint te roepen en te tieren. De arme jobstudente, die op eigentijdse manier een centje wil bijverdienen voor het weekendvertier, haakt geschrokken in.

Als deze situatie u herkenbaar voorkomt, weet dat er nu een decibelarme manier bestaat om de agressieve telemarketing te bestrijden. Het tegenscript is een vragenlijst gelijkaardig aan de lijst die de telefonist voor zich heeft liggen. Dit tegenscript bevat een aantal vragen, waarmee u het de oproeper lastig kunt maken. Het is beschikbaar via de weblog van Cabanier. Klik op de afbeelding, druk het PDF formulier af en leg het naast de telefoon.

Witte sokken roept zijn lezers op om het tegenscript massaal te verspreiden onder vrienden en kennissen en zelfs het wapen van de kettingmail niet te schuwen. Mail het tegenscript naar iedereen uit uw adresboek, met het dringende verzoek aan uw bestemmeling om het verder te sturen naar iedereen uit het zijn adresboek. Wij betreuren het, maar alleen op deze manier geraakt de wereld verlost van de gesel der telemarketing.

P.S. Moest u een telefonist tegenkomen die het tegenscript kent, gebruik dan het tegentegenscript en het tegentegentegenscript, beschikbaar bij Engelbrecht Gegevens Beheer Groep.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, ik kan me wel voorstellen dat je aan die telefoontjes iriteert. Maar die mensen terugpakken slaat tog ook helemaal nergens op! Die mensen doen gewoon hun werk!

Als je een keer op een terasje zit, en de bediener brengt je perongeluk wat anders, dan dat je besteld hebt, wordt je toch ook niet agressief!

Of als jij bezig bent met een klant en de klant iriteert en schreeuwt tegen jou! Dan tolereer je dat toch ook niet? Het is hartstikke normaal dat ze ophangen.
En hoe moeten de mensen weten dat jij je kinderen in bad hebt. Je kunt ze toch wel vragen of ze je later kunnen terugbellen? Wanneer het je wel schikt!

Laat die mensen met rust! Waar slaat dat op je kunt dingen toch ook op een goede manier oplossen dan dom agressief zijn!

Ik zou zeggen.
Hou je bezig met je eigen werk en val andere mensen die hun werk doen niet lastig.

Zo kinderachtig zijn jullie niet neem ik aan!