vrijdag, juni 24, 2005

Conservatieve krachten zweren samen

Zoals iedereen wel weet, wordt ons levensgeluk bedreigd door conservatieve krachten die in het geniep samenspannen om de moeizaam veroverde verworvenheden van onze hedendaagse permissieve maatschappij te ondermijnen. Als een kruipend zuur doordrenken ze alle geledingen van de samenleving met hun reactionaire ideologie. Ze perverteren de ziel van het onschuldig kind met hun lokroepen voor het losgeslagenwildevrijemarktkapitalisme. Waarden als solidariteit met de minder begoeden, de derde wereld en Wallonië worden bedreigd door hun sirenenzang van de persoonlijke vrijheid en de ongebreidelde bierconsumptie.

Recentelijk zijn ze er nog in geslaagd om het homofiele adoptiestandpunt van de CD&V te laten afvoeren. (zie spirit persbericht ) en daarmee houdt het niet op. Nu willen ze ook ons brugpensioen afpakken en de sociale zekerheid splitsen.

Ook in de blogosfeer bundelen ze hun krachten. De rechtse flamingant Hoegin (die er in slaagt om zijn verwerpelijke ideeën te koppelen aan een smaakvolle layout), de ultraliberale ondernemer Luc Van Braekel, de politiek-incorrecte Xavier Meulders en de wilde kapitalistische Vlaamse bierdrinker hebben samen met nog enkele andere duistere conservatieven de weblog In Flanders Fields gelanceerd, een bundeling van vrijheidslievende politieke blogs uit Vlaanderen. Heren vrijheidslievende politieke bloggers, u bent gewaarschuwd. Weet dat de activiteiten van uw ultraliberale blog in de gaten zullen worden gehouden door Witte sokken en zijn lezers.

5 opmerkingen:

Pieter Cleppe zei

Geachte heer,

ik vind dat uit uw post nogal wat negativiteit spreekt. Terwijl dat niet noodzakelijk zo hoort te zijn. Ik kan u zeggen dat ik persoonlijk migratie ook heel verrijkend vind, en merk dat we elkaar kunnen vinden in de Vlaamse zaak. Betreffende het homofilie adoptiestandpunt is een liberaal genuanceerd. Hij wil het zeker overwegen, maar denkt ook aan het belang van het kind. In geen geval is dit ingegeven door een afwijzende mening tegenover homo's. Een liberaal is immers verdraagzaam, en respecteert andermans persoonlijke keuzes.

We zullen zeker wel van mening verschillen op bepaalde vlakken, maar ik vind dat dit niet gepaard moet gaan met dreigend taalgebruik als "activiteiten in de gaten houden". Ik nodig u daarentegen uit uw mening te komen uiten.

Ik geloof sterk dat dit noodzakelijk is voor iedereen om de eigen ideeën te verfijnen, zich bewust te zijn van de nuances in onze wereld en respect op te brengen voor anderen.

In vriendschap.

Alain zei

Pieter,
Ik denk dat we het op meer vlakken eens zijn dan je zou verwachten. Het artikel is zeker niet negatief bedoeld, maar als aanmoediging. Het taalgebruik zie ik eerder ironisch dan dreigend. Of denk je dat een echte tegenstander zou spreken over de ziel van het kind of het in het geniep samenspannen om ons levensgeluk te bedreigen?

Pieter Cleppe zei

Beste Witte sokken,

als het als aanmoediging is, moet ik uiteraard mijn woorden ootmoedig terugnemen.

Ik kan alleen maar het gevoel voor humor steunen, en mijn kritische bemerkingen zijn dan ook misplaatst in dat geval!

Ivan Janssens zei

Oei, ik vind mezelf géén conservatief, maar libertijn, en kan dan ook geen deel uitmaken van conservatieve krachten die samenzweren. Ik ben inderdaad wel voor het kapitalisme (voor de vrije markt eigenlijk), maar ik zie het kapitalisme als een heel progressief systeem, zodus...

Anoniem zei

Zou het nu strafbaar zijn, sinds holebi's zich wettelijk in de echt mogen verbinden, om te zeggen dat je tegen het homohuwelijk bent? Je weet maar nooit met dat centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding.
Adoptie van kinderen door homokoppels lijkt me vooral een mannenzaak, daar vrouwen uit lesbische koppels zich kunnen laten bevruchten.
Het lijkt mij ook zeer onterecht om kinderen te laten adopteren door een homokoppel, omdat het kind zelf in deze een keuze wordt opgedrongen die het later als onrechtmatig kan ervaren. Het kind wordt gedwongen om een gezinssituatie te aanvaarden die duidelijk afwijkt van de norm en die ook een minderheid in de samenleving vertegenwoordigd. Nog niet gesproken van de verwarring die het meebrengt om op jonge leeftijd te moeten vaststellen dat je twee papa's hebt en niet een papa en een mama zoals het merendeel van je klasgenootjes.
Ik hoop dat ik met deze stelling de grenzen van het racisme of de xenofobie tegenover andersgeaarden niet overgeschreden heb, zodat het het centrum voor gelijkheid van kansen en racismebestrijding niet verder overbelast wordt met al de lopende zaken die het al in behandeling heeft.